مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:21580 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:6

آيا ايمان و اخلاق هر چقدر زيبا باشد نمي تواند از دختران بزك كرده در نظرجوان زيباتر باشد؟
در رابطه با مطلبي كه از ستون آزاد دانشكده نقل كرده ايد: «اخلاق و ايمان هر قدر هم زيبا باشند، از نظر يك جوان، نمي توانند زيباتر از دختران بزك كرده باشند»، نكاتي چند شايان ذكر است: اولاً: اين مقايسه تا حدودي مغالطه آميز است؛ زيرا زيبايي اخلاق و ايمان از مقوله اي غير از زيبايي پريرويان است. اوّلي از مقولات معنوي و ديگري از امور حسّي و مادي است. ثانياً: اين مقايسه ناشي از نگرشي مادي است؛ يعني، ديدگاهي كه از زاويه تنگ مادي و حسّي به هستي مي نگرد و آنچه را كه در افقي برتر از خواست ها و گرايش هاي شهواني و مادي است، كم ارزش مي داند و برعكس، جاذبه هاي مادي را گران سنگ و پربها مي بيند. البته اهميت گرايش هاي جنسي و تأثير شديد و عظيم آن بر جوانان، جاي هيچ گونه ترديد نيست؛ ليكن آنچه در اين جا مورد توجه است، نوع مقايسه و ارزش گذاري است. ثالثاً: نويسنده اين سخن، تنها خود و هم انديشانش را جوان پنداشته است، در حالي كه چه بسيار جوانان سترگ و با ايماني هستند كه به اين شيوه ارش گذاري تن نداده اند و هرگز منزلت والاي ايمان و اخلاق و آثار شگرف و جاودان آن را، در برابر شهواتي پست و گذران قرار نداده اند. آري براي يك جوان مسلمان، حضرت يوسف الگوي واقعي است؛ كه در دشوارترين و سخت ترين شرايطي كه نيروي عظيم جنسي او، چون زبانه هاي آتش شعله مي كشد و زليخا به بهترين وجهي خود و محيط خود را آراسته و در گوشه خلوت به او چنگ انداخته است، او با ايماني سترگ، در برابر خواسته نفس شيطاني و درخواست زليخا مقاومت مي كند و شكوه مندترين تابلوي پيكار با هواهاي نفساني را، براي تاريخ بشريت ترسيم مي كند؛ تا آن جا كه نام و ياد و حماسه او، زينت بخش كتاب جاودان الهي مي شود! البته منظور اين نيست كه همه جوانان مي توانند در عمل مانند يوسف باشند كه مسلماً چنين انتظاري نيست؛ بلكه سنن در دو نگرش و فرهنگ است. اين فرهنگ ايمان آورندگان است و مطلبي كه نقل كرده ايد، فرهنگ كساني است كه خود را اسير هواها ساخته و از ايماني هوي ستيز بي بهره اند. رابعاً: به نظر ما زدن اين گونه مطالب در تابلوهاي دانشگاه ها، حركتي حساب شده در جهت كمرنگ سازي ارزش هاي ديني جوانان و برتر نشاندن گرايش هاي ديني در برابر باورداشت ها و ارزش هاي متعالي است.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.